reklama

Svet šťastných ľudí

Snažím sa vímať svoje okolie. Počúvam o problémoch ľudí, vidím to denne. Každodenné starosti trápia každého. Stále človek závidí tomu druhému, i keď netuší, čím si ten druhý musel prejsť, aby získal to, čo má. Koľko úsilia a odvahy ho to stálo. Možno keby sme prestali závidieť, ohovárať a zdvihli zadky, spravili niečo pre svoje sny, máli by sme čo chceme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

A tu sa objavuje otázka, čo vlastne chceme? Čo považujeme za pekný život? Čo nám chýba? Sú to peniaze? Pozrite koľko peňazí je vo svete. Herci, politici, športovci. Je ich strašne veľa a každý zarába milińy. Peňazí je tak veľa. Sú skutočne pre vás tak vzácne, že pre ne spravíte čokoľvek? Ak nie, čo je potom to vzácne, pre čo sa oplatí bojovať?

Obetujeme zdravie, aby sme zarobili peniaze. Pracujeme v zlých podmienkach. Ničíme si ruky, dýchame zlý vzduch, pracujeme na miestach, kde nás môže niečo kedykoľvek obrať o život. Vojny. Bane. Je to všade. Keď sme potom chorí, obetujeme všetky peniaze, len aby sme vyzdraveli. Zbitočný kolobeh. Odchádzame od rodín do iných krajín len kvôli peniazom. Po rokoch by sme dali čokoľvek za to, aby sme mohli byť so svojou rodinou. A načo? Pre tie hlúpe peniaze? Tie sú nič. Nemajú žiadnu hodnotu. Vzácne sú pre mňa úplne iné veci.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poobzerajte sa a povedzte si čo vidíte. Myslím, že najčastejšie odpovede budú: okno, počítač, televízor, možno pes, steny. A viete čo vidím ja? Cez okno vidím krásnu modrú oblohu, pár bielych zázračných chumáčikov, nádherná scenéria. Vidím svietiť slnko, ktoré nám dáva teplo a svieti pre každého rovnako. Vidím slobodu a voľnosť pohybu, tak ako tam vonku lietajú vtáky, môžem ísť aj ja kam chcem a kedy chcem. Vidím akvárium, tú nádheru farieb a života. Dôkaz, že sa dá žiť bezstarostne, plávať alebo sa nechať unášať prúdom. Vidím steny, vďaka ktorým mám strechu nad hlavou. Tie steny sú ozdobené fotkami, obrazmi mojej minulosti a spomienkami, na ktoré nikdy nechcem zabudnúť. Vidím kvety, spôsobujú ten pocit, že som doma. Okrášľujú domácnosť svojimi nádhernými farbami a zeleným životom. Vidím svojho psa, najlepšieho priateľa, ako na mňa hľadí oddaným pohľadom. Vďaka nemu som si vedomá, že nikdy nebudem sama, že aj na mne niekomu záleží. Dokáže vyjadriť lásku každým kúskom seba a ja sa ju pokúšam vrátiť. Vidím umývadlo a kohútik. Je zázračný. Keď ním pokrútim, tečie pitná voda. Len tak! Viete koľko ľudí denne umiera od smädu? Vodou šetrím a vždy, keď ju púšťam, ďakujem, že ja mám v živote toľko šťastia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Máme toľko šťastia v živote a nevieme si ho vážiť. Každý deň úprimne ďakujem, že som otvorila oči. Mám dve nohy, po ktorých môžem kráčať, mnoho ľudí nemá to šťastie. Mám dve zdravé ruky, som samostatná. Vidím tu nádheru okolo svojimi zdravími očami. Môžem počúvať hudbu, ktorú milujem svojimi zdravými ušami. Mám zdravú dcéru. Máte deti? Viete koľko ľudí po deťoch túži a nikdy ich nemôžu mať? Choďte a ich objať. mám rodičov. Detské domovy sú preplnené deťmi, ktoré nemali toľko šťastia ako ja. Povedz mame, že ju ľúbiš. Teba to nebude stáť nič, pre ňu je to jeden z najkrajších momentov v živote.

Ja nezávidím politikom. Majú peniaze, ale nemajú to čo ja. Nepoznajú skutočné hodnoty života, sú nenávidení. A každému sa vráti všetko zlé, čo napácha. Nezávidím spevákom a hercom. Nemajú štipku súkromia, nespoznajú skutočnú lásku, nevedia konať spontánne. Nezávidím športovcom. Nevedia, čo je správne, šport už nerobia s láskou, ale pre peniaze. Ja tým ľuďom nezávidím. Ľutujem ich.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nehádajte sa s ľuďmi, ktorých milujete. Aj vy, aj oni môžu kedykoľvek odísť. Každý robí chyby, odpúšťať sa musí. A vážte si skutočné hodnoty života. Rodina a priatelia sú kameňom úspešného života. Žite tak, aby ste v posledné minúty života neľutovali, že ste niečo zmeškali.

Veď svet je krásne miesto, len si treba otvoriť oči.

Erika Mináriková

Erika Mináriková

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Každá matka sa v tom niekedy topí. Každá. Aj tie, čo majú dobrého muža, majú dosť peňazí a dieťa sa im nestalo, ale si ho vymodlili. To je také ťažké, priviesť na svet dieťa a doživotne sa oň starať, každý deň, každú noc, každú hodinu myslieť na jeho blaho, myslieť na blaho toho iného človeka, to je také ťažké, nestratiť ani na chvíľu odhodlanie a sebadôveru, že je to jednoducho nemožné nemať nikdy slabú chvíľku a nepovedať si, že to malo byť inak. Maxim E. Matkin Zoznam autorových rubrík:  Svet mojimi očamiKúsok zo mňa

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu